måndag 28 mars 2011

Det är så mäktigt!

Först när Fyran började göra reklam för "En Unge I Minuten", så bestämde jag mig för att det det ska jag inte se på... Jag tänker inte skrämma upp mig själv i onödan...! Sen gick det första programmet, tror jag, och det andra hade jag på i bakgrunden av nån anledning när jag höll på med annat... Sen har jag kollat. Det är så jäkla mäktigt! En sån urkraft! Jag blir alldeles lugn av att titta, jag är inte ett dugg rädd för förlossningen...! Jag var det först, det kändes helt hemskt och jag har valt att skjuta undan de tankarna långt långt bort... Min BM frågade vid andra tillfället jag träffade henne, och jag valde att inte svara, men nu känner jag mig alldeles lugn... Jag vill bara att det blir augusti, så att h*n kan komma ut :-)

Sen vet jag en hemlis ;-) Tror inte att nån som läser här vet ändå, men jag vill ändå inte skriva ut det, men det är något magiskt med augusti-september i år ;-)

Skulle köpa nya walkingskor idag, tänkte jag, för att "känguruprata" lite, som K säger. Har varit och provat ett par Reebok EasyTones tidigare, men behövde liiite större storlek (kan inte ha 36 i alla skor...), och det fanns inte. Idag var jag mera upplagd för att prova och jämföra, så jag provade ett par andra Reebok av något slag och sen frågade om fördelar och nackdelar. Men killen i affären tyckte inte att jag skulle ta EasyTonesen, för de är ostadigare än de andra. Så jag har bestämt mig för att hitta några andra, och låta EasyTonesen vänta till i höst. Då ska jag ju "shape up" igen, så det kan vara en bra sporre :-)

Nhea, jag har testat mineralfoundationen, och jag gillade den, men måste nog testa en mörkare ton oxå. Är ganska övertygad om att det kommer bli en beställning bara jag hittar "min" färg. Kändes betydligt bättre i ansiktet än min vanliga flytande foundation. Jag gillar inte den där feta hinnan som jag tycker blir av alla flytande, oavsett med el utan olja. Nej, det här gillade jag. Gick bra in i huden och kändes lätt. Märket är Tikei. Tycker jag absolut ni ska kika på.

Nu ska jag borsta lite tänder och sen hoppa i säng. Imorron är det vanlig dag igen. Suttit på studiedag hela dagen idag. Visserligen mycket givande, men att sitta stilla en hel dag är ju inte min grej... Dessutom blev jag toksen i morse, och bebisen fick spelet i magen för att jag stressade, så jag frågade h*n om h*n inte var van vid det här än... ;-) I alla fall så är det lika bra att h*n vänjer sig nu... för det lär inte bli bättre... ;-)

Nej, hopp i säng var det. Jobb imorron, som sagt.

Kram och gonatt

3 kommentarer:

  1. Nu blir jag nyfiken på vem det är mer som ska ha =)

    SvaraRadera
  2. Tyvärr tålde jag inte foundationen, fick en allergisk reaktion, men skuggorna går bra!

    Kram Nhea

    SvaraRadera
  3. Tack! =)

    Jag var ingen direkt hurtbulle under graviditerna heller, mer rörlig med MiniGos dock, med Gos låg jag i soffan & åt glass med sprutgrädde & kolasås! :-)

    Kram Nhea

    SvaraRadera