tisdag 15 mars 2011

Hemma

Igår slog nog kroppen till nödbromsen, tror jag... Var trött och seg hela dagen, vi gick kort större delen, men med åtta barn så är det inte ok att sätta in vikarie. Problemet blev bara att en av våra småtjejer fick feber och var som ett plåster på mig heeela tiden... Jag gjorde allt för att avleda henne, vi var till tvättstugan, slängde blöjor, var upp till fritids och gosade i soffan en stund, men hon tog all min energi. Sen möte igår som väl gav varken mer el mindre... Blev en del snack på slutet, som jag fick höra i efterhand eftersom jag pratat med en annan förskollärare ute i kapprummet under tiden. Det är inget som påverkar någon utåt, och inget som rör någon annan än oss, så därför tänker jag inte skriva mera.

Pratade med K nästan trekvart igår och jag var så trött att tillslut hörde jag nog inte vad hon sa... Idag är både hon och jag hemma. Plus mamma som var hemma redan igår... Jag är inte sjuk, mer än att kroppen helt enkelt strejkar... Allt är jättesegt och soffan är min bästa vän... Jag har lite dåligt samvete, men jag orkar inte... Men nu har tre stycken sagt åt mig att lyssna på min kropp och inte ha dåligt samvete, för det här får lösa sig hur el som... Så nu känns det ganska bra.

Nu funderar jag på om jag är sugen på något mera att äta, el om jag bara ska ta en frukt och lägga mig i soffan igen och se på film... Tror på det senare alternativet. Ska bara hämta en frukt och en film. Nån som jag redan sett, typ Letters To Juliet eller Mamma Mia...

Senare blir det en beställning från H&M, behöver mera byxor. Kunde ha två par av dina Nhea, de andra ska jag skänka vidare. Sen tänker jag beställa SATC-boxen, cdon har sänkt den ytterligare lite till nu, så nu blir det en, den har jag suktat efter i evigheter nu...

Men nu soffa, frukt och film. (Förresten, glass vore ganska gott...)

2 kommentarer:

  1. det blir så där då o då på blogg.se att uppgifterna bara försvinner samma mikrosekund man trycker på skicka kommentar..irriterande.

    SvaraRadera
  2. Detta med maten är ett elände. Jag känner inte att jag har gått upp alls än. När jag var hos dietisten så hade jag gått ner. Ska skriva in mig o förmodligen väga mig igen på torsdag. Har ätit lite mer idag, rester från smörgåstårtan från igår och snart även sibylla mat. Kram kram

    SvaraRadera