onsdag 27 januari 2010

Man ska inte önska...

... att man blir sjuk, för då blir man liggandes dödssjuk till slut i nån hemsk influensa... Men en liten förkylning vore helt oki... En sån som är tillräckligt illa för att inte kunna gå till jobbet, men inte så illa att man inte orkar med sig själv, utan kan kolla på lite film och läsa och sitta vid datorn... En sån önskar jag mig nu, för jag är redan sliten... Inte blir det bättre av att vi redan är en man sjuk på bygget... Visserligen har vi vikarie för henne, men det blir ändringar och det blir hit och det blir dit, och den jobbar si och den jobbar så... Men det får man ta. Det funkar så bra så... egentligen.

Snövädret Bertil Bengtsson har vi här just nu. Började på eftermiddagen och jag vet fasen inte hur mycket snö det kommit. Jag har röjt garageinfarten och ingången en gång, så att N förhoppningsvis kommer in inatt. Han kommer få skotta inatt med, det är helt bedrövligt vad snö det är... Dessutom har stora Klanten nr 1 bägge paren termobyxor på jobbet, och nu har hon snöeksem på benen... Smart, eller hur? Eller snöeksem heter det ju inte, köldprickar el köldeksem el nåt... Det sved satan i duschen förut, jag har smort med så fet creme jag kunde hitta och nu kliar det... Hoppas det lägger sig tills jag ska sova... och att det inte kör igång igen när jag kliver upp imorron, då vet jag inte hur jag ska få på mig några byxor, då får det blir leggings och tunika imorron...

Köpte nytt schampo igår, TREsemme. "Alla" pratar ju om att det ska vara så bra, och Rusta hade bra pris på det nu, så jag köpte. Har använt igår och idag. Tror jag just bytt schampomärke, för det känns verkligen bra. Framförallt ett bra balsam, sådär tjockt och krämigt som mitt hår gillar :-) Schampot känns lite slemmigt nästan (eller hur man ska säga...), men det blir ordentligt rent. Hade nog inte behövt tvätta håret ikväll egentligen, men efter min snöskottarsejour, så kände jag mig måttligt fräsch... Minus för stora och tunga flaskor med 900 ml i varje, så jag ska tvätta ur två mindre flaskor och hälla över. Lättare att dosera oxå, lätt att det kommer för mycket, det är drygt.

Nu ska jag gå och torka hår, sen se på tv en kortis och sen i säng. Jag är bakjour till imorron bitti. Om den som ska öppna inte kommer ut imorron, ringer hon mig och så öppnar jag istället, och då ska jag vara på jobbet 6:30, så det är lika bra att komma i säng. Ringer hon inte får jag lite extra sömn istället, vilket inte är helt fel det heller...

Ha en fortsatt bra kväll!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar